cillon

älskade hund

Publicerad 2012-10-30 14:39:29 i Allmänt,

Min lilla älskling e sjuk :(
 
Över helgen så märkte jag när Sally kunde ropa till o sedan halta en bra stund med vänster bakben. Jag och mina mammakänslor tog över direkt och jag ringde veterinärjouren på lördan. Hon som hade jouren trodde att det bara gällde en sträckning av någon muskel när hon bara haltade ibland. Det trodde jag åxå. Men när hon fortfarande imorse ropade till och började halta så ringde jag vetten och fick tid till kl. 14..
Där kom vi fram till att knäskålen är helst åt skogen, hoppar ur lite nu som då, när den vill. Men de reagerade int Sally så mycket på. Men när vetten böjde och bände på benet blev de ett jävla liv. Så ev. kan korsbanden vara skadade..
Blev ordinerad minst 10 dagars vila och så fick vi hem värkmedicin.. Om de inte går över måste vi på röntgen och ev. kan en operation bli aktuell.. Om de hjälper med vila å värkmedicin så ska vi endå på röntgen om 1 månad för att kolla upp korsbanden och knäet.. Håller tummarna.. De tar så ont i mej när jag vet att min lilla sessa har ont.. :(
 


Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela